Etappe 3 naar Namen - Reisverslag uit Namen, België van Han Krijgsman - WaarBenJij.nu Etappe 3 naar Namen - Reisverslag uit Namen, België van Han Krijgsman - WaarBenJij.nu

Etappe 3 naar Namen

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han

17 Mei 2023 | België, Namen

Om 8:00 vertrokken. Hostel in Maastricht (vlakbij station) was heel goed, ook het ruime ontbijt (alles bio).

Op zich redelijk snel in Luik maar door Luik was een ander verhaal. Het grootste deel van de doorgaande wegen ligt open en fietsers hebben geen prioriteit gekregen in de bewegwijzering. Het resultaat was veel stoppen, teruggaan en veel wandelen. Na Luik was het zeker 40km niet echt leuk om de Maas te volgen. Wel fietspaden maar heel veel industrie. Daarna was het leuk fietsen alhoewel bij Huy ik nog nooit zo dicht bij een kerncentrale ben geweest.

Door het meanderen van de Maas wijzigt je richting telkens waardoor je het ene moment tegenwind hebt en een tandje bij moet schakelen en het andere moment gaat het voor de wind.

Om 15:30 aangekomen bij de Jeugdherberg in Namen. Vanaf hier is het maar 1,5km naar het centrum. Helaas is het zo druk dat ik maar 1 nacht kan blijven dus ik moet morgen wel een camping verderop zoeken.

Heb de stad doorgelopen en gegeten. De terrassen waren buitengewoon druk. Waarschijnlijk ook hier voor de eerste keer terrasweer. Morgen wordt 1e tentovernachting. Zal wel weer wennen zijn. Temperatuur gaat steeds een beetje omhoog maar door frisse wind heb ik nog niet in alleen mijn shirtje kunnen rijden.

18-05-2023: Gisteravond kreeg ik een folder over alle festiviteiten in Namen. Besloten om de dag door te brengen in Namen. Na het ontbijt mijn bagage en fiets kunnen achterlaten in de jeugdherberg. 's Ochtends eerst lekker koffie gaan drinken in Namen en voorstellingen uitgezocht die ik wilde zien.

Met de kabelbaan naar boven het fort/kasteel bezocht en na de middag gaan eten bij de foodtrucks. Om 14:30 terug naar de Jeugdherberg want ik moest nog op pad naar een camping. Die dacht ik te vinden na 15km maar die was vol. Dat was ook het probleem van een aantal Oekraiense jongens die tijdens weekendje kamperen, de verjaardag van hun vriend wilde vieren. Ik kwam ze later weer tegen toen ik uiteindelijk een camping in Dinant had gevonden. Ook die was vol maar voor fietsers was er nog plaats.

.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 8221

Voorgaande reizen:

15 Mei 2023 - 15 Juni 2023

Fietsvakantie Frankrijk

01 Juni 2012 - 15 Juni 2012

Azoren

Landen bezocht: