22e etappe - Reisverslag uit Bambecque, Frankrijk van Han Krijgsman - WaarBenJij.nu 22e etappe - Reisverslag uit Bambecque, Frankrijk van Han Krijgsman - WaarBenJij.nu

22e etappe

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han

12 Juni 2023 | Frankrijk, Bambecque

Vanochtend om 8:00 vertrokken uit Boulogne sur mer. Erg fris met veel laag hangende bewolking. Wel windje vanuit zee. Pas na 20km toen ik de heuvels over was, werd het snel beter maar ook de wind werd toen Oost. Omdat het na de heuvels snel veel vlakker werd, ging het erg snel. Om 10:30 al ruim 50km met stops. Onderweg kwam ik naar Watten waar de Nazi's in de 2e wereldoorlog een bunker hadden staan voor de lancering van V1 en V2's. Nu museum en gedenkteken vanwege vele bombardementen van de bunker. De taal verandert hier ook. Steeds meer Vlaamse namen. Geluncht om 11:30 op heuvel bij Watten. Naar 2 kanten uitzicht op vrijwel vlak gebied. Ik had om 13:30 al op camping kunnen zijn maar doordat ik mijn camelpack had laten staan bij laatste koffiestop moest ik weer 5km terug. Uiteindelijk om 14:00 bij L'Ile de Bambecque. Alternatieve bioboerderij met voedselbos en camping. Rustig plekje tussen het groen, geen andere kampeerders. Goede douches. Was gedaan en opgehangen bij de schapen. Zou eerst uit eten gaan maar heb inkopen gedaan bij Carrefour in plaatsje dichtbij en zit nu lekker te eten in de schaduw met biertje.

Morgen naar Brugge.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 8178

Voorgaande reizen:

15 Mei 2023 - 15 Juni 2023

Fietsvakantie Frankrijk

01 Juni 2012 - 15 Juni 2012

Azoren

Landen bezocht: