Etappe 8 - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Han Krijgsman - WaarBenJij.nu Etappe 8 - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Han Krijgsman - WaarBenJij.nu

Etappe 8

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han

24 Mei 2023 | Frankrijk, Troyes

Gisteravond kwam ik erachter dat reservering niet goed was gegaan en ik dus nog geluk had een plek te hebben. Per saldo scheelde het ook geld omdat ik bij booking.com 70 euro moest betalen terwijl er nu maar 35 werd gerekend. Vanochtend ook nog uitstekend ontbijt gehad.

Helemaal gepakt om 8:00 klaar bleek ik mijn sleutels kwijt te zijn. Gelukkig reservesleutels meegenomen maar daardoor pas weg om 8:30. Eerste stuk was nog flink glooiend door omvangrijk landbouwgebied ( zie foto) Bij de kunstmatige meren aangekomen was het 25km op een vlak breed fietspad (zie foto). Feitelijk de dijk. Met een beetje wind in de rug was het makkelijk trappen. Meren zijn aangelegd in het kader van natuurbehoud, broedplaats voor bijzondere vogels. Recreatie mag er bijna niet.

Na de meren kwam ik al snel op het fietspad richting Troyes. Oppassen geblazen met tunneltjes die zo laag zijn dat alvast een stootrand is aangebracht. In Troyes aangekomen om 12:30. Eerst maar eens geluncht langs de Seine en daarna Troyes ingefietst naar hotel.

Na opfrissen, Troyes in op zoek naar VVV. Troyes heeft een leuk centrum met allemaal vakwerk huizen uit de 16e eeuw. Veel scheef gezakt. 's Avonds gegeten bij 3 Brasseries. Maken hun eigen bier.

Morgen verder kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han

Actief sinds 13 Mei 2012
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 8189

Voorgaande reizen:

15 Mei 2023 - 15 Juni 2023

Fietsvakantie Frankrijk

01 Juni 2012 - 15 Juni 2012

Azoren

Landen bezocht: