14e Etappe - Reisverslag uit Saumur, Frankrijk van Han Krijgsman - WaarBenJij.nu 14e Etappe - Reisverslag uit Saumur, Frankrijk van Han Krijgsman - WaarBenJij.nu

14e Etappe

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han

02 Juni 2023 | Frankrijk, Saumur

Vandaag van les ville aux dames naar saumur gefietst. Vanochtend al om 7:45 van de camping. Eerst naar Tours, 10km, ontbijten bij gisteren ontdekte koffietentje. De dame wist nog precies wat ik gisteren besteld had. Hierna dwars door Tours naar de route. Voorgenomen om bij chateau Villandry, de tuinen te bezoeken. Met windje in de rug was ik hier al om 10:00. Tuinen zijn werkelijk zeer mooi. Meer dan 1 uur rondgelopen en dan verder. Rond 12:00 had ik er ruim 50km opzitten. Gestopt in Brehemont en lekker langs water geluncht.

Door de wind in de rug en vlakke parcours ging het erg snel. Bij Candes st Martin nog wat gedronken in theetuin. Het was toen nog maar 16km. Ik zou dan al om.15:30 aankomen. Eigenlijk te vroeg. De uitgezette route in komoot ging echter door de wijngaarden met als gevolg nog flink veel klimwerk. In ieder geval mooie uitzichten en bij chateau uitgekomen. Uiteindelijk was ik er om 16:00. Moest toch nog uur wachten voordat er iemand aanwezig was. Nette chambre d'hotes, super douche, rustige tuin. Wezen eten in Saumur. Klein stadje met heel veel horeca dus keuze genoeg.